OUTFITS / LOOK HOW THEY SHINE FOR YOU


Igår blev det Sanndviken med Mickes mamma och pappa sedan åkte vi hem till dem och grillade på kvällen. Mysigt!

(Mintgrön klänning från Ginatricot, armband ftrån Thomas Sabo och Pandora, ring från H&M, dubbeltskärp mammas gamla.)

EMMA BRÄNDMARK: Hej hej! Tackar så hjärtligt. Jag fotar med min kamera Canon Eos 5D mark II och vanligtvis har jag på något av objektiven Canon EF 24-70/2,8 L USM, Canon EF 35mm f/1.4L USM eller Canon EF 50mm f/1.4 USM.



Fördelen med ovanstående objektiv är att de har ett lågt bländartal, dvs de är mycket ljuskänsliga (kan fota med "bättre" tider i mörker eller "skummt"ljus jämfört med ett objektiv som tex. kitobjektivet Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6. Den utrustning minus 50mm-objektivet är "proffsutrustning" från Canon. Men om du ska köpa ett nytt objektiv tycker jag du ska fundera på vad du vill ha det till och fota.

Ett fast objektiv är bra till porträtt då det ger ett lågt skärpedjup medan en zoom kan du variera dina bilder lite mer med kanske, då du kan ändra bildutsnittet på dem. Hör av dig om det är mer du undrar! Vad har du för kamera nu?

Rebecca
2010-07-14 @ 09:02:47
http://www.bexs.se

jätte fint!

Anonym
2010-07-14 @ 16:16:00
http://idacharlottepettersen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback