DAILY / 2008


JANUARI

Mitt nyårslöfte 2008 var att jag och min pojkvän skulle vara snällare mot  varandra och det har vi faktiskt varit, inte för att vi någonsin har varit elaka motvarandra heller men vi har haft ett händelserikt år så vi har behövt stötta varndra ordentligt.

Mitt sista jullov slutatde även ibörjan på januari, det var blanade känslor att komma tillbaka till skolan efter det.

Min sista cup i basket var också i början på januari och då drog vi Marbo basket iväg till Lund för att spela Lundaspelen. Cupen gick tyvärr inte gick speciellt bra, men kul hade vi!


FEBRUARI

Det sista sportlovet, det blev tuft att komma tillbaka till alla proven i skolan.


MARS

Jag var skoltrött för första gången i mitt liv och det var bara plugg hela tiden.


APRIL

Jag gjorde Högskoleprovet för första gången för att bara testa. Det gick innte så bra och ingen i hela världen har fått se mitt resultat. (förutom jag då)

15 april skulle projektarbetet vara inne, det hade varit några tuffa veckor innan det men jag blev ganska nöjd med resultatet.

Min pojkvän fyllde hela 22 år samma datum projektarbetet skulle in en hektisk vecka!


MAJ

De sista proven skulle göras i skolan.

Var med på en modevisning där Jessica hade designat kläderna.

Det blev en modevisning till där jag visade kläder från Indiska.

En helt underbarkväll när balen drog igång och jag och min baldate Carl åkte iväg från förfesten hemma hos mig i en vit Mustang utan tak. Mamma hade sytt klänningen och kvällen blev mer än lyckad...

...det enda som saknades var min kille, som samma dag opererades. Han blev sjukskriven och bodde hemma hos mig i några veckor.  


JUNI

De sista resultaten redovisades och jag blev hel nöjd med mina betyg, men nu i efterhand tänker man alltid att det kunde varit bättre.

Mickes och mina föräldrar träffades för första gången, pirrigt men bra blev det.

Jag tog studenten den 6 juni och det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Full rulle med champange från kl 6 på morgonen till jag vet inte när. Läraren hade skrivit tacktal och hela Boråshallen var full med vita mössor under avslutningen. Jag fick stependium som jag fortfarande inte har kommit underfull med vad det var och varför jag fick det. Men 500 kr fick jag i alla fall. Vi åkte runt på lastbilen tills vi tröttnade sedan hade mamma och pappa hyrt restaurang. Jag och mina två kusiner som också tog studenten satt där och våra bord blev överfulla med presenter och blommor. Vi hade över 80 gäster.  

12 juni firade jag och Micke ett helt år tillsammans och det firades med restaurang och jag fick ett svart Tomas Sabo armband. Ett helt underbart år gick snabbt tillsammans med honom! ♥


JULI

Jag var ledig några veckor och den mesta tiden tillbringade jag med Micke.

Östersjöfestivalen var kanon detta året med och det blev en hel del fest.

Mickes föräldrar och mina föräldrar träffades för andra gången. Även den här gången lite pirrigt för hur det skulle bli.


AUGUSTI

Jag fyllde 19 år - en mellan ålder där det inte händer så mycket.

Jag och tre tjejkompisar åkte till Magaluf för att festa. detta är nog min sista riktiga party resa. Det blev en oförglömlig vecka med massa underbara människor.

Jag och Micke fixade en stor vindlägenhet i Växjö ihop, vi var överlyckliga och nu saknades bara ett jobb där.

Några dagar innan Högskolans första dag så ringde de till mig och frågade om jag ville ha sista platsen på Textil och produktutveckligsprogramet på Textilhögskolan i Boårs. Jag blev enormt förvånad eftersom jag efter första uttagningen var på plats nummer 60 på reservlistan, efter andra uttagningen hade jag klättret upp till nummer 11. Det var fortfarande 12 stycken som behövde säga nej för att jag skulle komma in och jag hade gett upp hoppet efter första uttagningen. Men där stod jag och var tvungen att bestämma mig på 5 min. Eftersom vi precis hade fått lägenheten bestämde jag mig snabbt för att tacka nej.

Nu förstod jag för första gången sedan studenten att jag inte skulle tillbaka till skolan och alla kompisar. Jag saknade klassen och skolan mer än någonsin.


SEPTEMBER

Vi gjorde iordning lägenheten, vi var på ikea och köpte möbler och jag pendlade mellan Borås och Växjö varannan dag känndes det som.

Jag kände mig allmänt rastlös och viste inte riktigt vad jag skulle göra med dagarna mer än det gamla vanliga jobbet.


OKTOBER

Min blogg blev till.

Mamma och pappa beställde en resa till Cypern för hela familjen. Så i april bär det av.

Jag fick ett förslag på jobb och berjade jobba på Wettergrens en vecka efter det. Det blev 3 roliga och lärorika veckor tillsammans med Emma på wettergrens butiksvarohus i Borås.

Min mobil gick sönder och jag köpte mig en ny rosa sak. Jag hatar att byta mobil!

Vi fick säga upp lägenheten i växjö på grund av att Micke inte trivdes i sitt hockeylag. Hockey är ett av hans jobb och när han bytte lag från Tingsryd till Mörrum så blev det för långt att pendla.


NOVEMBER

Mina 3 veckor på Wettergrens var slut och det var jätte jobbigt att lämna den underbara butiken och min nya vän Emma!

Jag klippte mig för första gången 2008, jag klippte av 10 cm pluss att jag klippte lugg.

Jag lärde mig att sätta nya färger på bloggen och fixa med bilder.

Pyssel gjorde mig sysselsatt den mesta tiden hemma, massa julkort och grejer skapades.


DECEMBER

Vi fick lämna över lägenheten i Växjö till någon annan. Det var deppigt att lämna sin första lägenhet efter bara  några månader.

Jag och Micke firade 1,5 år den 12 december med thai restaurang och romantisk som jag är så köpte jag en dataväska till honom.

Jag vann en dröm frukost med Morrongänget på Mix megapol i Göteborg. En rolig och speciell frukoststund där Sara och Robert hängde med mig.

Jag gjorde iordning mina naglar riktigt för fösta gången  och de blev super snygga.

Alla dagar runt jul var underbara och jag fick massa fina julklappar.

Sista timmarna på året 2008 tillbringade jag i Karshamn med massa goa och glada människor. Självklart fick jag en puss av min älskling på 12 slaget.

Och här börjar ett nytt fantastiskt år!



Låter som att du har haft en händelserikt år! :)

Undrar bara vad som hände med tex. Stockholm med idrottarna och kortegen. Kommer du inte ihåg att vi också har varit i Mix Megapol studion ihop fast i Borås!? Du nämner inga sådana saker alls! Har du glömt alla våra roliga stunder i våras?

Känns som om du studdat ut oss helt från ditt liv och BARA ersätt med Micke. Inget fel med att du har honom, det känns bara väldigt tråkigt att du glömt oss andra!

Lycka till med 2009, hoppas det blir ett lika bra år! (om inte bättre!)

Emma Andersson
2009-01-04 @ 13:15:58

Såg tidigare inlägg, vill bara kolla Emma Andersson, hur kan du skriva att Emma har glömt bort er? Var väl inte så många dagar sen du själv var hemma hos henne och åt middag? Eller räknas det bara om man bloggar om det? Ha de!

Micke
2009-01-07 @ 16:35:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback