DAILY / STÄDTIME

Nu har jag vaknat och ska upp och fortsätta greja i mitt rum. ( Jag blev inte färdig i natt! ) Innan 12 måste jag även ha packat väskan för jag ska åka till Micke idag. Tåget går 1 från stationen.

DAILY / TVÄTTMASKIN

HAHA nu sätte jag på en tvättmaskin med !

DAILY / SAKNAR MIN GUBBS! VILL HA HONOM I SÄNGEN JÄMTE MIG NU!

LOVE YOU MIKAEL.

DAILY / MIN TORSDAG: MYS och PARTY + städ och lite annat

Helt stört. Jag kom hem för typ mindre än en halvtimma sedan och vet ni vad jag gör? Jag bloggar, städar rummet och äter snickers! Haha. Klockan är ändå lite över 3. Jag väntar på att lillasyster ska sluta jobbet så jag kan lägga mig. Efter som jag ändå är här så kan jag ju berätta om vad jag gjorde ikväll.
Jag träffade Emma, Josefa, Elina, Anna, Josefin, Amanda och Rebecca på Café Viskan och där satt vi och drack cider, vin och öl. Rigtigt mysigt. Vi gick därifrån när det stängde och sedan gick vi vidare till Swing. På Swing var det bara massa små människor så vi gick vidare till Harrys och där blev det genast bättre. Egentligen var det fullt men vi kom in bara för att Josefa fyller 20 idag! STORT GRATTIS GUMMAN! Rolig kväll tjejer! :D

DAILY / TORSDAGSKVÄLL

Nu har jag nyss slutata jobba. Ska skynda mig som tusan nu för snart blir det torsdagskväll och party. Frågan är bara vad jag ska ha på mig?!?! Det är alltid det svåraste..

DAILY / "HOCKEYFRUAR"

Igår ringde min mobil hela tiden kändes det som. Det var allt i från chefen på jobbet, kompisar, killen, mamma och även från Mickes hockeyklubb?!?! När hockeklubben ringde blev jag riktigt förvånad, ofta de ringer till mig liksom. Men de skulle tydligen hitta på en hel dag med alla "hockeyfruar" på lördag och han undrade om jag kunde komma. Så nu ska jag vara med ett helt gäng med tjejer på lördag som jag inte känner. Men det ska bli kul faktiskt.. Spännande!

DAILY / JOBB+STAN

Idag är det jobbtime mellan 11 och 5 och efter det ska jag ner till stan och svira med Josefa, Emma och Elina! Det var längesedan jag träffade dem nu så det ska bli kul. :)

PICTURES / JAG OCH MICKE ÄR FINKLÄDDA PÅ BRÖLLOPET.

DAILY / TODAY

I natt sov jag hos mormor lite mysigt faktiskt. Det är inte ofta man sover där längre liksom. Hon fyllde även år idag så det blev massa go fika och självklart tårta. I eftermiddags var jag med Elin och va snackade bara massa tjejsnack. Sedan kom min lillasyster hem en dag tidigare från Varberg bara för min skull. Så vi har myst hela kvällen med pizza, tv och massa prat om min Turkiet resa.

TRAVELS / 26 JULI

Dax för hemresa. Kändes riktigt surt att åka hem. Vi gick upp tidigt och la ut handdukar vid poolen så vi fick bra solstolar. Vi låg vid poolen till halv 3 ungefär sedan duschade vi och packade och kl 4 sheckade vi ut från hotellet. Vi lämnade väskorna i ett bagageutrymme sedan gick vi och åt för sista gången på våran stammis lunchrestaurang. Sedan blev det två timmar me buss till flygplatsen.

På vägen såg vi en riktigt hemsk olycka med en bil och en moppedistm Han som körde moppen hade antagligen ingen hjälm på sig som alla andra moppedister som körde runt i Turkiet. Trafiken i Turkiet hade ett helt annat tempo än här i Sverige. De körde riktigt snabbt och bara tutade om något var i vägen. Utanför vårat hotell var det enkelriktagt men det kom lika mycket bilar från båda hållen. Bilar åkte upp på trotoarer och var där man minst kunde ana dem. het sjukt. DE hade till och med rödljus mitt i rondellerna! Tur att vi har det bättre i Sverige.

Micke shoppade upp de sista pengarna i taxfreen och det blev bara massa godis! Mina pengar var helt slut! ;)

Så här glada var vi på flygplatsen! Flygresan gick bra och vi var hemma i Borås ca halv 3 på natten.

Jag vill tillbaka!

TRAVELS / 25 JULI

Sista kvällen i paradiset. Efter två underbara veckor så orkade vi inte gå upp till frukost utan vi låg kvar i sängen och myste. Till slut gick vi upp och la oss på stranden. Som frukost blev det var sin pommestallrik. Vi gick en sista runda på stan och gjorde nästan åt de sista pengarna.

TRAVELS / 24 JULI

Näst sista kvällen åt vi för andra gången på en restaurang vid namn Kapi. Där var det riktigt mumsigt!

TRAVELS / 23 JULI

Vi låg vid poolen hela dagen och på kvällen åt vi hel fisk!?!? Fisken smakade gott men jag åt långt ifrån huvundet!! Efter det gick vi på stan och jag köpte ett par skor! :D

Det  var även min namnsdag! EMMA!

TRAVELS / 22 JULI

Vi var vid poolen hela förmiddagen sedan gick vi till en restaurang som vi gick till nästan varje dag vid lunch tid. Där åt vi gott och om jag minns rätt så blev det att jag åt en pizza och Micke åt pasta. Vi tog några foton med en fotograf några dagar innan så micke satte sig vid datorn där och kopierade dem till hans facebook eller msn eller vad det var.. Jag satt och skrev ett kort till mormor som jag la på postlådan sedan. (Kortet fick hon idag faktiskt) På eftermiddagen gick vi till stranden och det var JÄTTE stora vågor De sätte till och med upp röd flagg så lite läskigt var det faktiskt att bada.

TRAVELS / 21 JULI

Denna dagen köpte vi massa saker. Jag köpte bland annat två väskor och en tunika.

Köpte massa mer grejer men det visar jag senare! ;)

TRAVELS / 20 JULI

Vi var vid poolen hela dagen för det var riktigt varmt på stranden och åt vi på Crazy horse en mexikansk restaurang som många rekomenderade. Vi åt torrillarullar, en med kyckling och en med kött och vi blev övermätta. Efter maten blev det lite drinkar och sedan ett "VPS" som min mamma brukar säga! (VPS =Varv På Stan)

DAILY / PIZZA

Nu kom lillasyster hem från Varberg och då är det pizza dax! Bloggar mer när vi har ätit färdigt! Hej så länge...

DAILY / JOBBBBBBBBBBBBB

Nu blir det snart jobb för min del.
Och jag tror jag ska sova hos mormor ikväll...
Vi får se. Om jag gör det har jag inget internet så då blir det ingen uppdatering!
Ha det bra så länge! Puss

TRAVELS / 19 JULI

Denna dagen var vi på en båtutflykt. De hämtade oss kl 9 vid hotellet i en Jeep utan tak och körde oss till hamnen. Där gick vi på en stor båt som vi åkte runt på hela dagen. Vi såg en piratgrotta, massa fiskar, grottor där gamla kriksfartyg hade tait skydd, vi fick bada flera gånger mitt i medelhavet och det bästa av allt vi såg DELFINER!!!

Delfinera var lite för hoppiga och snabba så de kom tyvärr inte med på någon bild. Fick bara en film på dem som jag inte vet hur jag ska lägga ut här..

DAILY / SAKNAR

Nu blir det första natten på 3 veckor som jag sover utan min älskling. Kommer bli en lång natt känns det som!

Saknar honom som tusan!

TRAVELS / 18 JULI

Stekte vi bara vid poolen och la oss tidigt!
En soft dag i solen helt enkelt!

TRAVELS / 17 JULI

Vi badade och solade bara i poolen men på eftermiddagen gick vi upp till borgen som ligger i Alanya. Det var en jobbig resa att ta sig upp ska jag säga er! Ner med för den delen. Så j*kla brant backe! Men man såg en helt annan natur, kultur och vilken utsikt när man väl kom upp! Enjoy! Bilderna gör på något sätt inte den fantastiska utsikten helt rättvisa!

TRAVELS / 16 JULI

Vi låg vid poolen hela dagen för det var riktigt varm. På kvällen gick vi en mysig promenad på stranden.

TRAVELS / TURKIET 09

Den här låten gick HELA tiden i Turkiet!
Jag har börjat digga den faktiskt.

/ UNDER MITT PARAPLY

Det var den här låten som Martin sjöng på bröllopet för brudparet.
Jag tycker dock att han sjöng mycket bättre än han som sjunger den här!
Men låten är jätte fin!

TRAVELS / 15 JULI

Vi solade även hela denna dagen men på kvällen var vi ute med en fotograf som tog massor med fina bilder på mig och Micke. Vi var ute i nästan 3 timmar och fotografen tog 300 bilder på oss. Dock blev inte alla bra men vi köpte i alla fall 24 stycken bilder.

Här är en av de bilder vi köpte och den här har jag lagt ut innan.

TRAVELS / 14 JULI

Vi stekte på stranden hela dagen och det var mellan 45 och 52 grader på stranden varje dag i två hela veckor. Man kunde inte ens gå i sanden för den var ca 70 grader varm. Barnen stälde sig bara och skrek när de gick i den, det var grymt varmt.

På kvällen gick vi ut och åt plankstek, vi fick hur mycket mat som helst. En hel tallrik var med pommes, bakadpotatis, ris och grönsaker. Plus själva plankan med kött, sås och potatismos. Hur gott som helst!

Sedan gick vi och kollade i alla "affärer" med Jessica och Per.

DAILY / NYTT KÖK

Okej, lite dålig bild (mobilkameran) men när vi kom hem i natt så var köket nästan helt färdigt! Hur snyggt blev inte det då?! Mamma och pappa har rätt bra smak faktiskt.

TRAVELS / UTSIKTEN FRÅN HOTELLRUMMET VAR FANTASTISK

TRAVELS / 13 JULI

Första riktiga hel dagen i Turkiet vaknade vi hyfsat tidigt och han med hotellfrukosten som var hur god som helst. Frukosten var en jätte stor buffé men massa olika sorters bröd, skinka ost, festaost, yogurt, ägg, korv, pannkakor och massa, massa annat! Direkt efter den gick vi till ett turkiskt bad (Hamam) där fick vi först byta om till badkläder sedan blev det:

Bastu, dusch, ångbastu, dusch, bubbelpool, helkropps peeling/skrubb (där man låg på en jättestor uppvärmd sten), skummassage, dusch, oljemassage, ansiktsmask och sedan en sista dusch.

Allt detta tog ungefär 2.5 timmar och det var riktigt härligt och väldigt speciellt!
Detta rekomenderas verkligen om man åker till Turkiet!

Vi badade och solade resten av dagen och åt sedan middagen på hotellet. Middagen bestod också av en stor buffé med massa olika sorters mat varje dag. Efter middagen träffade vi min barndomskompis Jessica och hennes kille Per. Vi drog i oss lite drinkar och gick ut och dansade på The doors, Robin Hood och Hawanna club.

DAILY / ÄTER VIT TOBLERONE

MUMS. Micke hade lite turkiska pengar kvar när vi kom till flygplatsen
(mina pengar var slut) så han köpte 6 vita Toblerone och lite annat godis!

TRAVELS / EMMA ♥ MIKAEL 2 ÅR OCH 1 MÅNAD

Förövrigt så firade jag och Micke även 2 år och en månad den 12 juli, samma dag som vi åkte till Turkiet.
Så hela resan blev lite som ett firande för att vi har varit tillsammans i mer än 2 år!

Jag älskar dig Mikael!

TRAVELS / 12 JULI

Vi fick åka tidigt på morgonen efter bröllopet från Karlshamn till Borås. Vi kom iväg redan runt 8 tiden. Vi var jätte trötta och bara tanken på att vi hade en riktigt lång dag framför oss gjorde det ännu jobbigare. Jag körde i lite mer än tre timmar hela vägen tii Borås. Där väntade mat och sedan bar det av till Landvetter. Väl på flygplatsen känndes det bättre men vi var fortfarande rätt trötta och slitna. 2,5 timmar väntan på flygplatsen och planet gick i rätt tid! 3 timmar flygresa, vänta på väskor och yterligare 2 timmar i buss till hotellet. Vi kom till hotellet runt 1 på kvällen/natten och det var en underabar känsla att lägga sig i sängen på hotellet och veta att man hade två veckor semester i värmen!

DAILY / BRÖLLOPET

Jag tänkte berätta lite om Bröllopet mellan Mickes kusin Therese och hennes kille Marcus. Han ju inte riktigt med det innan jag åkte. Bröllopet började kl 1 i Asarums Kyrka. Bruden och brudgummen var hur fina som helst som en riktig prins och prinsessa. Sermonin var jätte fin med passande sånger. Efter kyrkan blev det att kasta ris och rosenblad och självklart gratta de nygifta paret. Alla tog sig vidare till en lokal där vi åt trerätters middag och sjöng massa roliga sånger och så blev det själklart flera rörande tal av gästerna. Mickes storasysters man Martin sjöng en jätte fin variant av Rihannas låt Umbrella med svensktext!  Det blev en tårta i tre höga lager och efter det började bröllopsdansen och partyt. De hade servitriser och bartender och allt var gratis i baren! Så lite fylla blev det allt! Vid midnatt rullades en vagn ut med korv och bröd som var välbehövligt för de flesta!

Tyvärr lägger jag inte ut några bilder från bröllopet med respekt för att brudparet ville ha det så!
Dock tog Mickes pappa super fina bilder på mig och Micke och de kommer säkert upp när jag har fått dem.

Tack till brudpatet för att jag fick vara med och alla andra för en underbar dag som man sent kommer glömma!

DAILY / TV

Ska försöka lägga upp lite bilder och berätta lite vad vi har gjort. Men det kanske inte blir idag! Sitter just nu och kollar på Americas funniest home videos. Har faktiskt saknat tvn lite här hemma. I Turkiet fanns det bara tysk och turkisk teve. Vi skulle se Wallander men det visade sig att den filmen som alla andra filmer och program var dubbat till tyska. Jag har faktiskt börjat tycka lite mindre om tyskar efter den här resan. De kan ju ingen engelska alls men de tror att alla kan tyska! Usch, fult språk!

TRAVELS / JAG ÄR HEMMA!

Nu är jag hemma från Turkiet. Äntligen! Men, äntligen är nog inte rätt ord, jag hade mer än gärna stannat några veckor till. Att komma hem till 13 grader och regn är inte det roligaste. Plus att jag börjar jobba redan imorgon och min Micke har åkt hem till Karlshamn! Inte kul! Men nu är det som det är. Allt har varit toppen. Helt kanon till och med. Kan nog inte klaga på något. 2 underbara veckor med sol, bad, god mat och massa mys! Längta redan tillbaka!

DAILY / TURKIET NÄSTA!!!

Halv 5 går flyget från Landvetter!
Kommer bli lite dålig uppdaatering nu två veckor framåt ungefär!
Vi ses! HEJ SÅ LÄNGE!

PICTURES / BRÖLLOPS FIX!

Idag blev sminkningen så här inför bröllopet. Grönt och gult som jag sa igår!

Igår testade jag lite olika sminkaningar till klänningen men jag fastnade som  sagt för det gulgröna. På mitt högeröga alltså det som är längst ner har jag de rätta ögonskuggorna men ingen mascara. Håret är även uppsatt med en fläta på ena sidan och en knut på den andra sidan!

DAILY / IMMORGON BÄR DET AV TILL TURKIET!

Just nu är det 28 grader och strålande sol i Turkiet!
Härligt!

DAILY / GODNATT!

Nu ska jag krypa ner hos älsklingen!

Det är två långa dagar framför mig!

INSPIRATION / EYE MAKEUP

Imorgon blir det nog något sånt här runt ögonen.
Lite gult och grönt! Fint tycker jag!

Bild: http://blog.frisorska.se/wp-content/uploads/2008/09/gron_ogonskugga.png

DAILY / SER INTE DUMT UT VA?!

Vårat hotell i Turkiet!

Bild: http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Turkiet/Alanya/Accomodations/Pages/Riviera.aspx

DAILY / DET NÄRMAR SIG...

Nu börjar det närma sig!

Imorgon: Bröllop.
Söndag: Turkiet!

Längtar!

/ NYA NAGLAR

DAILY / SMINK

Måste testa att sminka mig lite med olika ögonskuggor! :)

DAILY / BRÖLLOP IMORGON!

Funderar lite  vad jag ska ha för sminkning och håruppsättninng!?
Antingen så blir det att jag har rakt utsläppt hår eller så blir det en busig knut!
Och sminkningen har jag inngen aning! Ska googla lite på det nu!

DAILY / ...

Jag har haft lite mycket att göra och att tänka på!
Mycket jobb bland annat.
Men idag är det sista jobb kvällen på ett bra tag!
Semester till 27 juli! Härligt!
Kankse blir lite uppdateringar i veckan.
Sedan nästa söndag bär det av till Turkiet då blir det uppehåll i 2 veckor!

DAILY / SUGEN PÅ BAD

Tänk vad skönt det hade varit att bada idag!

PICTURES / SER JAG INTE LYCKLIG UT?! haha

MAGALUF 2008

DAILY / MICKISENS NYA TATUERING!

2 Döskallar och så står det smile now, cry later.

DAILY / MICKE HAR TATUERAT SIG!

Hittar inte bilden som Micke skickade till mig nyss men det blev fint faktiskt! Coolt kanske man säger! Men jag ska visa er en annan dag! Nu blir det jobb strax! Puss

NEWS / NY KLÄNNING

Antagligen blir det den här klänningen på bröllopet!

DAILY / STADEN

Nu ska jag åka in till stan en sväng med lillasyster Hanna!!
Hej så länge!

PICTURES / SÅ HÄR KUL HAR MAN PÅ ETT TÅG

DAILY / VI ÄR SÖTA

DAILY / GRATTIS EMMA ANDERSSON

Emma fyller 20 år idag! GRATTIS GRATTIS!

På bilden är jag och Emma på Magaluf! ♥

De här sakerna fick hon av mig idag!!
Sommrigt och fint!

DAILY / EMMA 20 ÅR!

Nu kommer snart Emma, Josefa och Elina!
Vi ska fira Emmas 20 års dag med tårtkalas!!

OUTFITS / DAGENS KLÄDER

Topp: Ginatricot
Shorts: Gul och Blå

DAILY / SNART TURKIET I 2 VECKOR MED MICKE!

Längtar verkligen. Åker den 12 Juli och kommer hem den 27!

Idag åker min barndomsvän Jessica och hennes kille till Turkiet så när vi kommer ner har de 3 dagar kvar och då har vi planerat att ses lite! Ska bli kul!

DAILY / SOLAT HELA DAGEN :D

Lite brun hoppas jag att jag har blivit!

NEWS / SHOPPING

DAILY / SOL

Jag ska nog hoppa ut i solen en stund! Skönt att jobba kväll en sådan här dag!!

DAILY / IPOD

Har glömt min älskade rosa ipod hos min Micke i Karlshamn! Nu är den och Micke 25 mil bort ifrån mig!