DAILY / Bussresan

Det var längesedan jag behövde åka buss så här mycket som jag har gjort den senaste veckan. Till Mc Donalds kan jag gå för det ligger jätte nära men till Wettergrens är det längre och så kan jag inte ha bilen varje dag för pappa behöver för det mesta den. Idag skulle jag i alla fall ta bussen. Väl vid hållplatsen kom en gubbe som jag mycket väl kände igen men jag kunde inte placera honom. Efter en stund kom jag på att han hade varit enormt överviktig med värsta kulan på magen men att han var nu samal som en pinne. (Han gick ofta på bussen när jag gick i skolan.) På bussen var det ganska mycket folk och som alla vet så ska man som bilist stanna för en buss som blinkar ut från en hållplats. Men så var det en bil som inte stannade och det var nära en krock! Det var så klart varken bilistens fel eller busschaförens fel efter som båda borde sett upp bättre. Busschafören blev arg och gasade på regält så han körde om den där bilen i närmaste kurva så att bilen fick tvärstanna. Man kan ju knappt åka buss utan att vara skraj! Jag var lite stressad efter som jag hade missat en buss och hållplatsen innan jag skulle gå av så gick ett dagisgäng på bussen! Jag var lite irriterad när jag kom till jobbet!! ♥





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback