DAILY / På gränsen till påkörd

Jag tog bussen hem från jobbet idag och jag hoppade av på mitt vanliga avhoppningsställe. Hållplatsen ligger precis innan en kurva och efter den kurvan ska jag gå över på ett övergångsställe. Bussen är snäll och stannar halvägs i kurvan och vinkar till mig att gå. Jag börjar traska och när jag har kommit några steg ut så kommer en moppe och ska vara lite tuff och som självklart kör förbi bussen i allvärldens fart och ser så klart inte mig som går bakom bussen. Bussen står trots allt stilla för att jag ska gå över gatan och moppen tror då att den bara står där för att vara fin, eller?! Knäppisar finns det ju gott om! Om jag hade tagit ett steg till så hade jag blivigt påkörd på övergångsstället!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback