DAILY / MICKE OCH EMMA PÅ PROMENAD...


Min lilla historia om hur Micke och jag träffades skildras väldigt bra i den här låten.



Nanana
Jag mötte henne en tisdags natt
(Jag och Mick träffades en tisdags natt i Bulgarien 2007)
En klarblå natt i månens sken (Det var jättevarm och vi badade i poolen mitt i natten, antar att himlen var blå)
Hon var på väg mot en taxi hem ( Jag var på väg hem från ute stället, Micke följde med)
Men jag tog min hatt (Han trollade fram eller kanske av..)
Och trolla' fram en skatt ( .. sin skorta och gav till mig. Alla mina kläder hade nämligen följt med mig ner i poolen)
En promenad genom stan (Vi gick tillsammans tillbaka till hotellet. Vi bodde på samma hotell)

Tjalalala lalalala
Tjalalala lalalala
Tjalalala lalalala
Heyheyhey

Å det var juni och enkla beslut (Det var 12 Juni)
Fast tusen ting stod tungt på lut (Tusen människor,en vecka tillsammans och massa funderingar)
Men vad behöver man mer (Nej vad behöver man mer än en underbar kille och sina vänner?)
Än att lugnt ta del av allt som sker ( Vi gick lugnt bland allt stök och pratade på väg hem till hotellet.)
På promenad genom stan'

Tjalalala ... heyheyhey

Vi passerade Norreport och längre bort där Nissan far ( Okej kanske inte Norreport men Las Palmas och havet)
Ingen män'ska borde ensam va' ( ensam var ingen)
När man kan va' ett par i en sommarstad (Yes ett av alla par på Sunny Beach)
På promenad genom stan.

Tjalalala ... heyheyhey

Nanana åhå

Nästan borta vid kärleken (Ja vi blev nog kära den natten)
Vid ett moln av hägg
hon sa här skiljs vår väg
(Våran väg skildes mittemellan vår hotellrum, rummen låg mittemot varandra!)
fingertoppar som rörde varan' (Jo vi höll varandra lite i handen)
va' allt vi hann (mm det var allt, jag lovar)
innan hon försvann (sen gick vi in var för sig)

På promenad genom stan'
På promenad
mhm
genom stan'
Tjalalala ... heyheyhey

På promenad
Tjalalala lalalala
genom stan'
Tjalalala lalalala
På promenad
Tjalalala lalalala
genom stan'
heyheyhey

SV: Hej, tjejen! Eftersom det blev så få frågor så shet jag i att svara i ett inlägg. Du får istället svar här:

Jag bor i västerort och stormtrivs eftersom det är så lugnt och fint här - som om det vore på landet lite :)

Saknar dock västergötland där mitt hjärta hör hemma (är halvt västergötsk)

Jag pluggar just nu till fotograf och har från 7-15 års ålder sjungit i kör (ja, sång är något konstnärligt faktiskt) teckna har alltid intresserat mig - hela mitt liv.. Att skriva dikter, låttexter/plinka på piano och skriva berättelser är också något jag lever för. Pga alla dessa saker väljer jag att kalla mig "konstnär". Jag har visat upp lite bilder, dikter och teckningar som jag har gjort. Senaste inlägget innehåller 3 av mina klotter-bilder från 2007, det blir mer snart när jag fått igång min stationära dator.

Kram

Malin
2009-03-25 @ 22:20:18
http://malinsbusiness.blogg.se/

SV: Hej, tjejen! Eftersom det blev så få frågor så shet jag i att svara i ett inlägg. Du får istället svar här:

Jag bor i västerort och stormtrivs eftersom det är så lugnt och fint här - som om det vore på landet lite :)

Saknar dock västergötland där mitt hjärta hör hemma (är halvt västergötsk)

Jag pluggar just nu till fotograf och har från 7-15 års ålder sjungit i kör (ja, sång är något konstnärligt faktiskt) teckna har alltid intresserat mig - hela mitt liv.. Att skriva dikter, låttexter/plinka på piano och skriva berättelser är också något jag lever för. Pga alla dessa saker väljer jag att kalla mig "konstnär". Jag har visat upp lite bilder, dikter och teckningar som jag har gjort. Senaste inlägget innehåller 3 av mina klotter-bilder från 2007, det blir mer snart när jag fått igång min stationära dator.

Kram

Malin
2009-03-25 @ 22:20:50
http://malinsbusiness.blogg.se/

Åh det var jättegulligt haha! :)

Rebecca
2009-03-25 @ 23:24:54
http://theashtraygirl.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback