DAILY / OM BTH OCH LITE ANNAT

Nu har jag gått i skolan på Blekinge Tekniska Högskola i lite mer än en vecka. Det känns riktigt bra men givetvis saknar jag ALLA där hemma i Borås. Men det känns ändå som om jag har tagit ett stort steg åt rätt håll med att flytta hemifrån till en ny stad. Just nu har jag lite mycket att tänka på men jag ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan och hinner så ni alla får veta vad jag sysslar med om dagarna.

I skolan så har vi introduktions kursen just nu och den går ut på att lära sig mer om mediateknik, arbetsmetodik, pedagogik med mera. Vi bara fått uppgifter som går ut på att fota och redigera bilder.
Första uppgiften skulle vi ta tre foton på Karlshamn ur våran synvinkel och förklara varför vi tog dessa osv.
Andra uppgiften var att göra tre reklambilder för vårat program Digital bildproduktion på BTH.
Den tredje uppgiften var att göra en reklambild för sony vaio, ett bokomslag, en film afisch och en bild till en nyhetsartikel.

Just nu håller vi på med två bilder, varav en ska vara så osymetrisk, tråkig, platt, trisst, dålig som möjligt och en ska vara underbar och man ska bli kär i bilden vid första ögonkastet ungefär. Riktigt svårt. Som ni kanske förstår så har jag endel att göra men så småning om kommer jag in i det och då blir det mer tid för bloggandet också hoppas jag.

Förövrigt så har jag en riktigt rolig klass och jag har umgåtts en hel del med flera tjejer i klassen vi har festat, fikat, shoppat och bara hängt. Skönt med massa tjejer i klassen!




fin bloggen har blivit =)

skönt att höra att du har det bra där nere!

Kram

Sofia
2009-09-09 @ 22:09:05
http://www.sofiajblogg.blogspot.com

åh! Nu blir jag ju lite sugen på att gå där efter att jag tagit studenten :D

Malin
2009-09-10 @ 16:30:15
http://malinsbusiness.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback